Nocashevents Gala NOCASH – nominalizarile pentru activitatea din 2017

Gala NOCASH – nominalizarile pentru activitatea din 2017

A mai ramas o saptamana pana la aflarea liderilor din industria cardurilor si a platilor electronice. Pana atunci, va prezentam lista cu nominalizarile pentru cele trei mari categorii de premii, care nu se acorda pe baza de date statistice ci in urma voturilor exprimate de specialistii din domeniu.

Asadar, nominalizarile Galei NOCASH pentru activitatea din 2017 se prezinta dupa cum urmeaza:

PREMIERA ANULUI

Banca Transilvania – pentru o noua premiera pe piata instrumentelor de plata: ceasul BT contactless. Ceasul poate fi comandat online, pe siteul BT sau în oricare dintre sediile Băncii Transilvania şi se primeşte tot la banca, unde este activată cartela contactless care va fi inserată în cureaua ceasului.  Ceasul  funcționează ca un card bancar prin accesul la contul curent în lei deschis la BT. Poate fi comandat de clienții bancii care au card de debit în lei sau, după caz, cardul poate fi primit împreună cu ceasul.

BCR & UBER – proiectul pilot “de la cash la card” – banca a lansat un card de tip prepaid, reincarcabil, promovat si in cadrul unui parteneriat cu UBER, care isi propune sa migreze catre card clientii care isi achita cursele in numerar. Este pentru prima oara cand carduri prepaid sunt incarcate in aplicatia Uber.

Credit Agricole – pentru lansarea primului card contactless in valute multiple de pe piata locala – consumatorii pot efectua plati in EUR, USD sau Lei fara taxa de conversie valutara. “Oriunde te-ai afla, poti accesa conturile tale, iar debitarea contului se face prioritar in functie de valuta in care s-a efectuat tranzactia.”, precizeaza banca.

FAN COURIER – pentru implementarea platii cu cardul la livrare la toti curierii din Bucuresti si in toate sediile din tara. Este primul curier din Romania care introduce acest serviciu.

ING Bank – intră pentru prima dată pe piața cardurilor de credit cu un produs considerat “revoluționar” pentru Microîntreprinderi și IMM-uri. Noutatea consta in faptul ca produsul (Visa Business Credit Card), este instant atat in ceea ce priveste aprobarea liniei de credit cat si in privinta emiterii. în orice ING Office. Limita cardului de credit merge până la 35.000 lei fără a mai fi nevoie de documente suplimentare sau alte garanții, bazându-se pe istoria pe care clientul o are deja cu banca. Cardul Visa este emis pe loc atunci când toți acționarii companiei vin la semnarea contractului. Varianta embosată a cardului este de asemenea disponibilă, fiind eliberată în câteva zile.

OTP Bank & Edenred – in urma incheierii unui acord de colaborare, este pentru prima oara cand o banca promoveaza un produs al unui emitent de carduri de masa. Promovat pe site-ul OTP Bank, cardul de masa Ticket Restaurant, a fost lansat in 2015 sub autorizatia obtinuta de catre Edenred. Potrivit Edenred, produsul “nu este un card nou lansat de OTP Bank Romania, este un produs existent, cu autorizatie Edenred, promovat de OTP Bank Romania”.

PayPoint – pentru lansarea unui serviciu dedicat comerciantilor, în regim pilot: dotarea magazinelor partenere cu terminale POS ce acceptă plata cu cardul a bunurilor comercializate. Este pentru prima oara cand un comerciant si nu o banca isi doteaza partenerii cu terminale POS. In plus, in parteneriat cu FAN Courier, compania lanseaza si serviciul PayPoint Colet Expres.care permite clientilor ce comanda online sa-si ridice coletele din reteaua PayPoint.

Pago – pentru lansarea primei aplicatii din Romania prin care poate fi efectuată plata tuturor facturilor lunare, cu orice tip de card bancar, dintr-un singur cont. Utilizatorii trebuie să introducă, o singură dată, la prima conectare, datele de autentificare din contul online al fiecărui furnizor pentru a sincroniza informațiile în aplicație. Ulterior, toate facturile se încarcă automat în aplicație, în fiecare lună, iar utilizatorii le pot plăti de pe telefon, fără a mai avea nevoie de alte parole și fără să caute facturile pe e-mail sau în căsuța poștală. Aplicația poate fi descărcată din App Store și Google Play.

Telekom Banking – prima oferta de servicii financiare care are la baza un parteneriat intre o banca (Alior Bank) si un operator telecom (Telekom Romania). Se vine in premiera cu servicii de transfer prin NFC (Near Field Communication) si un serviciu integrat de schimb online, in timp real, destinat persoanelor fizice, clienti sau nonclienti ai bancii. Ca noutate, in reteaua de magazine, care se va comporta de acum ca o retea de sucursale bancare, clientii pot primi instant un card de debit nepersonalizat cu care pot avea acces imediat la oferta de servicii bancare.

Twispay – moment important in procesarea “gambling-ului” de catre institutii licentiate de BNR: Twispay devine primul procesator de plati membru Rombet. Twispay este un procesator de plăți online, membru principal Mastercard și partener Visa. La baza serviciilor Twispay se află procesatorul de plăți online, o platforma ce conectează comerciantul cu o multitudine de furnizori de soluții de plată online si de servicii de acceptare la plată din Europa. Cu ajutorul gateway-ului Twispay, comerciantii au posibilitatea de a procesa plăți în orice monedă, provenite de la clienți din întreaga lume, indiferent de metoda de plată. Twispay este o Bancă Europeană Achizitoare, capabilă să accepte atât comercianți high-risk cât și low-risk.

Unicredit Bank – Premiera pe piata transferurilor, poti trimite bani prin Moneygram la ATM-urile Unicredit chiar daca nu esti client al bancii. Cu ajutorul acestui serviciu atât clienţii, cât şi nonclienţii UniCredit pot primi bani din afara ţării şi îi pot retrage de la orice ATM sau multifunctional non-stop banking UniCredit, si pot trimite – facilitate considerata o premiera pe piata transferurilor de bani din Romania.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) – pentru lansarea www.taxa-pod-fetesti.ro, prima platformă online de plată a tarifului de trecere pentru podul de la Fetești – Cernavodă de pe Autostrada A2. In plus, UNTRR a lansat si aplicatia de mobil e-rovinieta.ro, care permite utilizatorilor rețelei de drumuri naționale sa-si achite rovinieta și taxa de pod de la Fetești – Cernavodă (peaj). Aplicația de mobil e-rovinieta.ro poate fi descărcată gratuit din Google Play și Apple Store.

PIONIERAT IN INDUSTRIA DE PLATI

Banca Transilvania – pentru lansarea Stickerului BT Pay – orice obiect pe care este aplicat stickerul devine mijloc de plata. Ca noutate față de celelalte accesorii oferite de banca pentru plati contactless (bratara si ceas), stickerul poate înlocui atât un card de debit BT, cât şi cardurile de credit Star Forte, Star Gold (carduri BT de cumpărături) şi Flying Blue Premium (card BT de călătorii).

BCR – deschiderea masinii prin card contactlesss – Clienţii BCR din Bucureşti vor avea acces prin intermediul unei aplicaţii la un serviciu de car sharing 100% electric care permite localizarea şi rezervarea autoturismelor. Pentru a putea beneficia de serviciul BCR eGo, utilizatorii din Bucureşti trebuie să dispună de un cont BCR, să deţină un card de debit sau credit contactless BCR şi să instaleze aplicaţia BCR eGo, disponibilă atât utilizatorilor de Android, cât şi de iOS. Practic, cheia masinii este inlocuita de cardul bancar contactless emis de banca.

Carrefour Romania – pentru lansarea “Casa ta – Self Service”: prima casa de marcat unde clientii isi scaneaza singuri produsele pe care le platesc cu cardul sau cu mobilul, prin aplicatia mobila Carrefour Pay, disponibila gratuit in AppStore si in magazinul Google Play .

Clever Taxi – pentru lansarea unei platforme de vouchere digitale pentru transportul angajatilor – plata se face direct din aplicatie, fără să mai fie nevoie ca utilizatorii să folosească vouchere fizice cu sume fixe. Principalele beneficii ale platformei sunt flexibilitatea și accesul într-un mod facil la toți șoferii disponibili în aplicația Clever Taxi, indiferent de dispeceratul la care sunt alocați. Clever Corporate facilitează accesul la mii de șoferi de la peste 50 de companii din București, Cluj-Napoca și Brașov. Accesul angajaților în platformă se face prin mail sau număr de telefon, iar limitele de buget pot fi setate zilnic, lunar sau pe călătorie.

Fashion Days – introduce în premieră opțiunea Fit Finder, primul instrument de tip “consilier virtual” care sugerează măsura potrivită pentru clienții care cumpără online obiecte vestimentare și încălțăminte. Fit Finder ajută clienții să se hotărască mai repede asupra produsului comandat, reduce procentul produselor eliminate din coș înainte de plasarea comenzii și crește rata de conversie.

Libra Internet Bank – deschidere online de cont prin intermediul unui serviciu de chatbot. Serviciul, prevazut cu capabilitati video, poate sa identifice la distanta noii clienti si sa le deschida 100% online un cont, fara ca acestia sa fie obligati sa mai vireze un leu din contul altei banci pentru activarea contului current.

Raiffeisen Bank – lanseaza serviciul de autentificare in aplicatia de mobile banking prin FaceID, disponibil pentru posesorii de iphoneX. In Smart Mobile, fiecare device trebuie inregistrat. “In cazul iPhone X, dupa inregistrarea device-ului, va va aparea automat optiunea de a activa Face ID. Daca doriti autentintificarea in aplicatie prin Face ID, este necesar sa apasati OK atunci cand apare fereastra: “Do you want to allow Smart Mobile to use Face ID?”

Unicredit Bank Romania – lanseaza conceptul de “Happy Hour” pentru serviciile bancare. ″Este vorba despre Happy Hour Exchange Rate, serviciu de schimb valutar la cursul BNR prin Mobile Banking sau Online Banking în fiecare zi, de luni până vineri, în intervalul orar 13.15 şi 14.15, şi bani înapoi la plata facturilor de utilităţi realizate prin Mobile Banking, Online Banking sau Debit Direct.

Volt Finance – lanseaza prima aplicație de transfer de bani în sistem Peer-2-Peer din România, în parteneriat cu Libra Internet Bank și Mastercard. Aplicația le permite utilizatorilor să realizeze transferuri de bani din și către orice card bancar emis în România, direct de pe smartphone. Transferurile se pot realiza la orice oră, chiar și în afara programului bancar. Pentru a putea folosi aplicația, utilizatorii se vor conecta cu Facebook sau cu numărul de telefon, e-mail și cardul bancar. Tranzacțiile sunt procesate de către Romcard.

PARTENERUL ANULUI

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) – pentru lansarea  platformei www.erovinieta.ro, pentru achitarea rovinietei online, cu cardul. Prin intermediul site-ului se pot realiza mai multe operațiuni: achitarea tarifului de utilizare (rovinieta) și a tarifului de trecere pentru utilizarea podurilor peste Dunăre de la Fetești-Cernavodă (peaj) cu ajutorul cardului bancar; verificarea valabilității rovinietei, verificarea achitării peajului și a numărului de treceri efectuate prin secțiunea stației de taxare de la Fetești pe benzile marcate e-tarif; gestionarea unei flote de vehicule ce permite achitarea sau verificarea facilă a rovinietei și peajului.

eMag – pentru lansarea programului “Deschide Romania”, prin intermediul caruia compania isi propune sa construiasca un hub online care sa ajute antreprenorii romani sa isi creeze o piata de desfacere digitala pentru produsele lor. La in an de la lansare, in program erau inclusi 530 de mici producatori care au lista peste 120.000 de produse facute in Romania. Rezultatele au depasit asteptarile. La momentul lansarii programului (ianuarie 2017), eMag se astepta ca in primul an vor fi listate 50.000 de produse noi ce vor genera vanzari de 14 milioane de lei.

ICI Bucuresti – pentru noua politica de inregistrare si mentenanta anuala pentru domeniile „.ro”. Implementarea noului sistem de înregistrare și mentenanță anuală va duce la deblocarea numelor de domenii „.ro”, care au fost înregistrate în aproximativ 25 de ani de existență a domeniului „.ro”, și care în prezent nu mai sunt folosite, fie că firmele ce le-au solicitat au dispărut, fie că persoana care lea solicitat nu mai are nevoie de acele nume în prezent.

MFP (ANAF) – care alaturi de o serie de alte institutii, Parlament (Camera Deputatilor – Comisia de Buget), BNR si APERO, au initiat, coordonat si promulgat Legea “Cash Back” – care a intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2017. Cel mai important efect al legii s-a vazut in cresterea cu 20% (peste 32.000 de terminale), intr-un singur an, a retelei de POS la nivel national ca urmare a introducerii obligativitatii de a accepta cardul la plata pentru comerciantii cu o cifra de afaceri anuala de minim 10.000 euro.

Categories: News